مارکتینو

معرفی و نقد بهترین لوازم خانگی ایرانی و خارجی

مارکتینو

معرفی و نقد بهترین لوازم خانگی ایرانی و خارجی

همه آنچه باید در مورد اجاق های بخار بدانید

يكشنبه, ۲۷ شهریور ۱۴۰۱، ۰۵:۵۹ ب.ظ

 

اجاق‌های بخار در چند سال اخیر به یک روند بزرگ لوازم خانگی تبدیل شده‌اند. این اجاق‌ها راهی عالی برای تهیه غذاهای خوشمزه‌تر، تازه‌تر و سالم‌تر هستند، اما بسیاری از مردم نمی‌دانند که چگونه کار می‌کنند و چگونه می‌توانند مفید باشند. بنابراین، در اینجا ما تمام آنچه را که باید در مورد اجاق های بخار بدانید را بررسی می کنیم.

اصول اولیه اجاق بخار

همانطور که از نام آن پیداست، اجاق های بخار به جای هوای گرمی که در اجاق های معمولی استفاده می شود، از بخار داغ برای پخت غذا استفاده می کنند. این یک سطح کاملاً جدید از پخت و پز در آشپزخانه خانه را معرفی می کند و حتی می تواند به شما این امکان را بدهد که غذاها را به طور مؤثرتری نسبت به مایکروویو گرم کنید. می توان از اجاق بخار به جای یک اجاق همرفتی استاندارد استفاده کرد یا از آن با فر موجود خود برای قدرت پخت و پز بیشتر استفاده کرد.

اکثر کوره های بخار آب را از یک مخزن کوچک به یک دیگ بخار داخلی سیفون می کنند. آب تا دمای 212 درجه فارنهایت گرم می شود و بخار به داخل فر آزاد می شود. بخار فوق گرم در پخت غذا به اندازه هوای گردشی در اجاق همرفت موثر است، اما اغلب سریعتر است. برخی از مدل های سطح بالا را می توان مستقیماً به خط آب متصل کرد، بنابراین نیازی به پر کردن مخزن پس از هر بار استفاده ندارید، اما اکثر مدل ها نیازی به اتصال خاصی ندارند.

 چرا اجاق بخار نصب کنیم؟

paeez.shop

در حالی که این ممکن است به نظر می رسد تبلیغاتی است، شما می توانید تقریبا همه چیز را بهتر در یک اجاق بخار بپزید. به طور کلی تصور می شود که اجاق های بخار سالم تر از اجاق های معمولی هستند. بخار به حفظ رطوبت در غذای در حال پخت یا گرم شدن مجدد کمک می کند و نیاز به روغن یا چربی اضافی برای مرطوب نگه داشتن غذا را از بین می برد. بنابراین، برای جلوگیری از خشک شدن بوقلمون، نیازی به نگه داشتن تایمر آشپزخانه در دسترس نخواهید داشت، یا نگران خشک شدن و غیرقابل خوردن غذاهای باقیمانده در هنگام میل سریع شام باشید.

اجاق های بخارپز همچنین می توانند به غذاها کمک کنند تا ویتامین ها و مواد معدنی طبیعی را حفظ کنند تا بتوانید بیشترین ارزش غذایی را از وعده های غذایی خود به دست آورید. بنابراین، وقتی برای خرید محصولات و مواد سالم‌تر به مشکل برخوردید، می‌توانید مطمئن باشید که بهترین مواد مغذی را از آنها دریافت خواهید کرد.

حتی برخی از اقلام پخته شده وجود دارند که می توانند از پختن آنها در اجاق بخار بهره مند شوند. می توانید ثابت کنید خمیر مخمر در فر و بخار در حین پختن می تواند نان ها و مواد پخته شده خاصی را به سطح جدیدی برساند.

معایب بالقوه

پاییز

یکی از معایب بالقوه اجاق بخار این است که از آنجایی که آب در دمای 212 درجه فارنهایت می جوشد، ممکن است برای پختن غذاهایی که به دمای پخت بالاتری نیاز دارند، دچار مشکل شوید. با توجه به محدودیت دما، ممکن است ترجیح دهید یک اجاق بخار بخار را با یک اجاق همرفتی استاندارد ترکیب کنید یا یک اجاق بخار ترکیبی را انتخاب کنید. این به شما امکان می دهد با استفاده از همرفت و بخار پخت و پز کنید. بنابراین، می توانید از حداکثر انعطاف پذیری و عملکرد پخت و پز برای هر ظرفی لذت ببرید.

چه بخواهید غذاهای روزمره خود را سالم‌تر کنید و چه می‌خواهید به وعده‌های غذایی خود غذا بدهید، یک اجاق بخار می‌تواند افزودنی عالی برای آشپزخانه شما باشد. چه آشپز خانگی مشتاق باشید و چه از راحتی گرم کردن غذای باقیمانده بدون خشک شدن و نامطلوب شدن لذت می برید، ممکن است بخواهید یک اجاق بخار را در آشپزخانه خود نصب کنید. اجاق های بخارپز به شما این امکان را می دهند که با حداقل روغن پخت و پز کنید، بنابراین می توانید پختن سبزیجات، گوشت، تخم مرغ، ماهی، برنج و غذاهای باقی مانده را احیا کنید.

فروشگاه پاییز

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۶/۲۷
tara patso

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی