مارکتینو

معرفی و نقد بهترین لوازم خانگی ایرانی و خارجی

مارکتینو

معرفی و نقد بهترین لوازم خانگی ایرانی و خارجی

تاریخچه مختصری از اون توستر خانگی

شنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۱، ۰۵:۰۶ ب.ظ

برای بسیاری از ما، اجاق ما یک جزء اصلی آشنا در آشپزخانه است. حتی اگر یک نانوای مشتاق نباشید، احتمالاً از فر خود برای کباب های خانوادگی، گرم کردن مجدد غذاهای باقی مانده یا حتی گرم کردن صبحانه استفاده می کنید. از آنجایی که اجاق گاز بخش ضروری آشپزخانه است، می توان به راحتی از آن چشم پوشی کرد و بسیاری از ما به نحوه تکامل اجاق خانگی فکر نکرده ایم. بنابراین، در اینجا به تاریخچه مختصری از اجاق خانگی می پردازیم. اون توسترپارس خزر

آغازهای متواضعانه

پاییز

در تمدن های مختلف از سنگ برای پختن غذاها استفاده می شد. در بسیاری از مناطق جهان، از جمله دریای مدیترانه و در سراسر امپراتوری روم، از سنگ برای مهار شعله و تامین گرما برای پختن غذا استفاده می شد. معمولاً از چوب برای تغذیه آتش داخل محفظه برای برشته کردن گوشت و پخت نان استفاده می شد.

این روش پخت با آتش در هوای آزاد که برای جوشاندن آب و درست کردن سوپ استفاده می شد متفاوت بود. حفظ گرما هدف اصلی اجاق بود و این امکان را برای انواع مختلف پخت و پز فراهم می کرد. علیرغم پیشرفت هایی که در طول سال ها صورت گرفته، عملکرد اصلی این تنورهای باستانی باقی مانده است.

نفوذ اروپا

paeez.shop

وقتی اروپایی ها وارد آمریکا شدند، اجاق سنگی سنتی ارتقا پیدا کرد. خانه‌داران استعماری برای پختن غذاها و تغذیه خانواده‌هایشان اجاق‌های آجری تهویه‌شده داشتند. در حالی که این اجاق‌ها فاقد دستگیره‌های کنترلی هستند که در کوره‌های مدرن داریم، اما اساساً همان عملکرد را داشتند.

کاربران اجاق گاز در این زمان نیاز داشتند که به صورت دستی سوخت، معمولاً چوب، اضافه و خارج کنند تا شعله ها را شعله ور کنند یا در صورت لزوم فر را خنک کنند. اندازه گیری دما بسیار خام بود. هیچ ترموستات یا دماسنج تعبیه نشده بود. در واقع، بسیار معمول بود که بازوی خود را در محفظه فر قرار دهید تا بررسی کنید که برای نوع غذایی که می خواهید بپزید چقدر داغ است.

تحولات قرن 18 و   ebay19

با وقوع انقلاب صنعتی، فر نیز ارتقای صنعتی دریافت کرد. مهم‌ترین توسعه کوره به کنت رامفورد انگلستان در قرن هجدهم نسبت داده می‌شود. پیشرفت‌های شمارش در اجاق چدنی شامل ارائه حرارت متغیر برای وعده‌های غذایی مختلف در قابلمه‌های مختلف بود. این امر پخت و پز را در زندگی شلوغ استعماری آسان تر می کرد. به زودی پس از این، سرعت توسعه فرها افزایش یافت. Zachaus Winzler استفاده از گاز را به جای آتش چوب برای پخت و پز معرفی کرد. جیمز شارپ همچنین یک سیستم محتوی طراحی کرد که ایده دستی وینزلر را فراتر برد. در واقع اولین اجاق گازی به زودی در سال 1834 در بازار ظاهر شد.

توسعه اجاق مدرن

walmart

از اولین اجاق گاز خانگی، ما باید حدود 60 سال برای اولین اجاق گاز صبر کنیم. این توسط توماس آهرن، یک مهندس تولید شده است. بعدها، پرسی اسپنسر از شرکت Raytheon این طرح را برای ایجاد یک اجاق مایکروویو توسعه داد که در سال 1946 وارد بازار شد. این به راحتی به یک وسیله آشپزخانه مهم در خانه های آمریکایی تبدیل شده است.

امروزه، اجاق های مدرن ویژگی های بسیار متنوعی را ارائه می دهند. از تایمر گرفته تا عملکردهای خود تمیز شونده، اجاق مدرن با آن اجاق های چوبی اولیه فاصله زیادی دارد. مدل‌هایی برای پخت ایده‌آل هستند، با عملکرد بخار یا آنهایی که دارای فرهای متعدد هستند، بنابراین می‌توانید غذاهای مختلف را در دماهای مختلف بپزید. نیاز شما هر چه باشد، مطمئناً اجاق مناسبی برای نیازهای خاص خود پیدا خواهید کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۶/۲۶
tara patso

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی